identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

Pojęcie identyfikacji wizualnej jest dość popularne i zapewne większość ludzi mających styczność z biznesem wie z jakich elementów identyfikacja wizualna się składa. Jednak pomimo tej wiedzy niewielka część jest w stanie podać korzyści płynące z posiadania profesjonalnie wykonanej wizualizacji.

Można powiedzieć, iż w pewnym sensie identyfikacja wizualna jest podobna do projektowania witryn internetowych. Na rynku istnieje multum firm trudniących się wykonywaniem stron internetowych, jednak niewiele z nich jest w stanie wykonać serwis funkcjonalny i dostępny dla wszystkich, nie wspominając już o standardach sieciowych, które wydają się dla niektórych być czarną magią. Tak więc zarówno identyfikacja wizualna, jak i strona internetowa może zostać zaprojektowana i zaakceptowana przez firmę zlecającą daną usługę. Pytanie tylko czy pieniądze wydane wizualizację oraz serwis internetowy nie zostają wyrzucane w błoto. Może się przecież okazać, że w krótkim czasie trzeba będzie podjąć decyzję na przykład o rewitalizacji logo, za czym identyfikacja wizualna tworzona w zasadzie od nowa. Dlatego też podejmując decyzję o wykonaniu wizualizacji zaleca się by wybrać profesjonalną agencję marketingową lub artystyczną, która zagwarantuje, iż zaprojektowana identyfikacja wizualna będzie spełniać zarówno oczekiwania klienta jak i wszelkie standardy związane ze sztuką projektowania wizualizacji firmy.

2 komentarze

  1. “Dlatego też podejmując decyzję o wykonaniu wizualizacji zaleca się by wybrać profesjonalną agencję marketingową lub artystyczną, która zagwarantuje, iż zaprojektowana identyfikacja wizualna będzie spełniać zarówno oczekiwania klienta jak i wszelkie standardy związane ze sztuką projektowania wizualizacji firmy.”
    ciekawe stwierdzenie w kontekście pisania o specjalistach. Zawsze sądziłem że od tego są wyspecjalizowani graficy-projektanci i specjaliści od CI.

  2. Pojęcie identyfikacja wizualna faktycznie jest popularne. Jednak zauważ, że rewitalizacja logo to nieustanny proces. Zmienia się świat (design, samochody, moda), zmieniają się też logotypy i identyfikacje wielkich instytucji. I choć najczęściej zmiany to niewielkie detale to porównując różnicę na przestrzeni wielu lat można odnieść wrażenie że to zupełnie inne marki. Rewitalizacja to nieustanny proces, ja bym się go tak nie obawiał. Natomiast masz rację na co także uczulam. Bać należy się spaprania roboty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.