Dzisiejsze czasy to czasy nowych technologii, internetu. Trudno jest obecnie prowadzić biznes bez obecności w sieci. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że w przypadku wielu branż jest to niemal niemożliwe. Dlatego firmy coraz więcej środków przeznaczają na marketing internetowy. Daje on bowiem najwięcej możliwości reklamy i promocji firmy.

Łatwość pomiarów oraz twarde dane

Mówiąc o marketingu internetowym, wskazać należy przede wszystkim dwie jego zalety. Po pierwsze, jest to w wielu przypadkach możliwość wyliczenia dokładnego ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Po drugie, marketing internetowych daje ogromne możliwości w zakresie targetowania przekazu reklamowego. To wszystko sprawia, że działania marketingowe prowadzone w sieci mogą być dużo tańsze i skuteczniejsze od tych prowadzonych kanałami tradycyjnymi.

Responsywność i dobry UX

Wszystko jednak zaczyna się od stworzenia strony internetowej. Aby strona realizowała swoje cele, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim musi być przejrzysta i czytelna dla użytkowników. Chodzi tu także o kwestie nawigacji. Użytkownicy powinni w łatwy i szybki sposób znaleźć na niej wszelkie informacje, jakich poszukują. Obecne czasy to także czasy urządzeń mobilnych. Dlatego strona musi być do nich dostosowana. Innymi słowy, strona www musi być responsywna. Warto wiedzieć, że już ponad połowa użytkowników internetu korzysta z sieci za pomocą urządzeń mobilnych. Jednak samo posiadanie strony to za mało. Użytkownicy muszą ją także odnaleźć. Musi być zatem widoczna w wyszukiwarce internetowej.

Dobra optymalizacja strony pod kątem SEO

Aby osiągnąć ten cel, strona www musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki. Algorytm wyszukiwarki tworząc wyniki wyszukiwania, analizuje strony pod kontem ok. 200 czynników. Wiele z nich dotyczy tego co znajduje się na samej stronie i jak jest ona zbudowana. Nie wchodząc już w szczegóły optymalizacji strony, najważniejszych czynnikiem jest jej unikalność. Tworząc treści na stronę należy pamiętać o tym, aby były to treści unikalne. Dotyczy to także tytułów stron i ich opisu. Wyszukiwarka jest bardzo wyczulona na wszelkie kopiowanie treści.

Link building jako część działań SEO

Drugim ważnym krokiem jest pozycjonowanie strony www. Pozycjonowanie jest to szereg działań mających na celu uzyskanie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Najlepszą metodą jest marketing treści. Ogólnie rzecz ujmując, jest to publikowania unikalnych i wartościowych artykułów zawierających link do pozycjonowanej strony na innych, najlepiej tematycznych serwisach internetowych.

Dokładne monitorowanie pozycji w SE Ranking

W procesie pozycjonowania strony bardzo ważny jest także monitoring pozycji. Dzięki temu na bieżąco będzie się posiadało informacje jakie pozycje osiąga strona na konkretne frazy. Oczywiście nie robi się tego ręcznie. Wykorzystuje się różnego rodzaju narzędzia, jak np. SE Ranking. Narzędzie to umożliwia nie tylko sprawdzanie pozycji, ale także np. analizę linków przychodzących czy audyt SEO swojej strony internetowej. Co ważne, autorzy aplikacji SE Ranking oferują swoim użytkownikom także 14 dniowy okres testowy. Do tego można w internecie znaleźć kod rabatowy na dowolny pakiet SE Ranking. Szczerze polecam poszperać, bo można zaoszczędzić trochę pieniędzy.

SE Ranking to coś więcej niż monitoring pozycji

Analiza pozycji jest niezwykle ważna. Dzięki temu wiemy, czy podejmowane przez nas działania są skuteczne. Jednak SE Ranking to nie tylko sam monitoring pozycji. To narzędzie składa się z pokaźnej liczby modułów, które dostarczają szereg ciekawych i bardzo ważnych informacji na temat własnych stron internetowych, ale także stron konkurencji. Polecam zapoznać się z możliwościami narzędzia SE Ranking, zwłaszcza, że cena jest naprawdę bardzo atrakcyjna.

SE Ranking jest tani, ale możesz mieć monitoring pozycji SE Ranking jeszcze taniej! Sprawdź jak.